loading...
علاقه های موفقیت و راه های موفقیت
محمد سلحشوری بازدید : 30 شنبه 22 آبان 1400 نظرات (0)

انتخاب نهال مناسب جهت کاشت

انتخاب یک نهال مناسب جهت کاشت به عوامل مختلفی بستگی دارد. امروزه دیگر کشاورزی و باغداری به مانند گذشته نیست. کم کم علم و تخصص جای خود را به روش های سنتی و تجربی داده است. هم اکنون چه در بخش خاک و آب و چه در بخش نهال بسیاری از کارشناسان و مهندسان فعالیت دارند.

تمامی این پیشرفت های در نتیجه به رشد و پیشرفت صنعت باغداری و تولید مرکبات و میوه و سبزیجات میگردد. همان ابتدا معمولا کارشناسان شرایط خاک و زمین را مورد بررسی قرار میدهند و راهنمایی های لازم را ارائه میدهند.

بسیاری از مواقع پیش امده است که  نهال فروشان بدون اطلاع از شرایط نهال و همچنین منطقه شروع به فروش گونه از ارقام کرده اند که  به هیچ وجه قابلیت رشد و باروری در کشور ما را ندارد. زیرا هر نهالی متناسب با یک اقلیم و آب و هوا می باشد. بهترین کار کمک گرفتن از کارشناسان جهاد کشاورزی می باشد.

رسیدگی بعد از کاشت نهال

بعد از کاشت هر نوع نهال و یا گیاهی نوبت به رسیدگی و مراقبت از آن میرسد. یکی از نکاتی که حتما باید از ابتدا به آن توجه کرد شرایط آبیاری و تامین آب است، بخصوص برای نهال های جوان که نیاز به آبیای روزانه دارند. از نظر خاک هم باید شرایط مناسب را داشته باشد و بطور مناسب و اصولی کود دهی انجام شده باشد.

البته تمامی این شرایط توسط کارشناسان جهاد کشاورزی نیز یادآوری و راهنمایی میشود، با این کار بهترین نتیجه از نظر سود دهی حاصل خواهد شد. در ادامه تعدادی از انواع نهال هایی که با آب و هوا و اقلیم کشور ما سازگار هستند را معرفی خواهیم کرد که عبارتند از:

نهال سیب مشهدی

نهال سیب مشهدی یکی از انواع تجاری و پربازده نهال سیب می باشد. بافت سفت و در عین حال آبدار، طعم شیرین و عطر دلپذیر سیب مشهدی، آن را به یک سیب بازارپسند تبدیل کرده است. این نهال جز درختان پایه کوتاه به شمار می رود و بومی کشور می باشد. میوه های این نهال یک دست می باشد و در برابر اکثر آفات مقاومت بسیار بالایی دارند. این ویژگی های نهال سیب مشهدی، باغداران را ترغیب به خرید نهال سیب می کند.

https://akinnahal.com/shop/نهال-سیب/نهال-سیب-مشهدی/

نهال سیب دو رنگ

نهال سیب دو رنگ یک از گونه های باصرفه و مقاوم نهال سیب می باشد. این میوه به دلیل رنگ زیبای آن که ترکیب رنگ قرمز و رنگ سبز مایل به زرد می باشد و همچنین طعم خاص آن جز سیب های پرطرفدار و بازار پسند می باشد. طعم این سیب تقریبا شبیه به سیب سبز ترش است و طعمی مابین شیرین و ترش دارد. این نهال بومی کشور فرانسه می باشد و گاهی از آن با عنوان نهال سیب دو رنگ فرانسه یاد می شود.

https://akinnahal.com/shop/نهال-سیب/نهال-سیب-دو-رنگ/

نهال سیب پنج پر

نهال سیب پنج پر یک از انواع نهال سیب تجاری می باشد. میوه این نهال به رنگ قرمز و با سایز متوسط و تقریبا درشت می باشد. طعم و عطر این سیب بسیار مطبوع می باشد. هر نهال برای اینکه به میزان بازدهی مطلوب و محصولات با کیفیت برسد، نیاز به شرایط آب و هوایی خاص، مراقبت ها و رسیدگی های مناسب می باشد.

https://akinnahal.com/shop/نهال-سیب/نهال-سیب-پنج-پر/

نهال سیب گلاب

خرید نهال سیب گلاب از انواع اقتصادی و سودآور انواع نهال سیب در ایران می باشد؛ زیرا این نهال به دلیل طعم و کیفیت متفاوتش بسیار بازار پسند و محبوب است. سیب گلاب یکی از شناخته شده ترین انواع سیب در میان مردم است. همین طور این درخت دارای بازدهی بسیار بالا می باشد.

https://akinnahal.com/shop/نهال-سیب/نهال-سیب-گلاب/

نهال سیب فرانسه سفید

در ایران از نظر تنوع ارقام گونه های متفاوت نهال سیب سازگاری دارد، بی شک انتخاب و خرید نهال سیب مناسب و احداث باغ یکی از مشکلات باغداران خواهد بود. اما خرید نهال سیب سفید یا زرد فرانسه یک انتخاب درست میباشد و نتایج مطلوبی را خواه داشت. این سیب محبوبیت زیادی در بین مردم ایران و کشور های همسایه دارد و قطعا برای باغ داران سود دهی خوبی را خواهد داشت.

https://akinnahal.com/shop/نهال-سیب/نهال-سیب-سفید-فرانسه/

نهال سیب زرد لبنان

نهال سیب سفید زرد لبنان  که بنام گلدن دلیشیز (Golden delicious) هم شناخته میشود. این میوه همواره دارای محبوبیت زیادی در بین مردم میباشد. یکی از دلایلی که باعث محبوب شدن محصول این نهال میشود داشتن عطر دلنشین و همچنین طعم ترش و حالت ملس میباشد. میتوان از میوه این نهال سیب برای صادرات به مقاصد دور استفاده کرد زیرا این محصول از ماندگاری بالا در انبار برخوردار است.

https://akinnahal.com/shop/نهال-سیب/نهال-سیب-زرد-لبنان/

نهال سیب قرمز لبنان

از میوه درخت سیب بیش از 750 نوع رقم شناخته شده وجود دارد. مشهورترین و مهم ترین آنها نهال سیب قرمز لبنان میباشد. در ایران این رقم سیب را با نام سیب لبنان هم میشناسند. سیب قرمز لبنان جزو ارقام پر بارده بوده و جزو مهم ترین رقم های تجاری در دنیا و برای باغداران محسوب میشود. خرید نهال سیب قرمز لبنان و احداث باغ سیب بسیار سودآور میباشد.

https://akinnahal.com/shop/نهال-سیب/نهال-سیب-قرمز-لبنان/

نهال سیب تو سرخ

نهال سیب تو سرخ یکی از ارقام های پیوندی و بذری کمیاب بوده و بصورت اصلاح شده در کشور وجود دارد. استان اردبیل بزرگترین تولید کننده سیب تو سرخ در ایران و جهان میباشد. خرید نهال سیب تو سرخ از این جهت مناسب میباشد که نهالی پربار است، از همان سالهای ابتدایی محصول دهی خود را شروع میکند. سود اقتصادی بسیار زیادی را برای باغداران گرامی خواهد.

https://akinnahal.com/shop/نهال-سیب/نهال-سیب-تو-سرخ/

نهال پسته هیبریدی

نهال پسته هیبریدی یک گونه متفاوت از انواع نهال پسته دیگر می باشد. این نهال که منشا اصلی آن کشور امریکا می باشد، یک نهال اصلاح شده می باشد که دارای ویژگی های منحصری به فردی می باشد. از جمله ویژگی های این نهال مقاومت در برابر سرما، گرما، کم آبی، شوری خاک، مقاوم در برابر آفات و بیماری، بازدهی خیلی زود و میزان بازدهی بالای آن می باشد.

https://akinnahal.com/shop/نهال-پسته/نهال-پسته-هیبریدی/

نهال پسته خوشه ای

نهال پسته خوشه ای از انواع نهال پسته می باشد که کشور ما تنها تولید کننده عمده این نوع پسته می باشد. کشور ما ایران، بزرگترین تولید کننده و صادر کننده پسته خوشه ای در دنیا می باشد و با بیش از 500 هزار تن میزان تولید پسته رده اول را در جهان به خود اختصاص داده است. تولید و صادرات پسته به اقتصاد کشور کمک شایان می کند.

https://akinnahal.com/shop/نهال-پسته/نهال-پسته-خوشه-ای/

نهال پسته اسرائیلی

نهال پسته اسرائیلی یکی از انواع نهال پسته اصلاح شده و پیوندی می باشد. نهال هایی که اصلاح شده می باشند، معمولا دارای محصولات مرغوب و میزان بازدهی بالاتری می باشند. بنابراین این نهال پسته از انواع تجاری و پرسود می باشد و باغداران زیادی نیز تمایل به خرید و کاشت این نهال دارند.

https://akinnahal.com/shop/نهال-پسته/نهال-پسته-اسرائیلی/

نهال پسته نوق

نهال پسته نوق از مهمترین و پربارترین انواع نهال پسته می باشد. این نهال بومی منطقه نوق از استان کرمان می باشد. استان کرمان به دلیل آب و هوای گرم و خشک که دارد مناسب کاشت نهال پسته می باشد و بیشترین زمین های زیر کشت پسته نیز مربوط به استان کرمان است. البته این نهال در مناطق دیگر ایران نیز قابل کشت می باشد.

https://akinnahal.com/shop/نهال-پسته/نهال-پسته-نوق/

برچسب ها نهال ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 80
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 19
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 25
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 129
  • بازدید ماه : 267
  • بازدید سال : 1,713
  • بازدید کلی : 6,874